In 2005 werd ZWF opgericht in een kleine ruimte in Workum, met een heldere missie: bedrijven zichtbaar maken. Wat begon als een creatieve droom van oprichter Wesly Schippers, groeide al snel uit tot een serieuze speler in de wereld van visuele communicatie. In 2006 sloot zijn broer Geoffrey Schippers zich aan. Sindsdien heeft hij als drijvende kracht het bedrijf verder opgebouwd en uitgebouwd.
Na een jaar verhuisde ZWF naar Bolsward, waar er ruimte was voor groei en verdere professionalisering. In 2017 nam Geoffrey de volledige leiding op zich, en sindsdien richt ZWF zich nog sterker op de combinatie van creativiteit en technisch vakmanschap. “Onze kracht ligt in het meedenken met klanten én het leveren van hoogwaardige uitvoering”, aldus Geoffrey.
ZWF onderscheidt zich met een eigen ontwerpstudio die logo’s, huisstijlen en complete visuele identiteiten ontwikkelt. Ook beursstands, interieurprojecten en visuele aankleding behoren tot het portfolio. Daarnaast blijft voertuigbelettering een belangrijke pijler. Jaarlijks worden honderden voertuigen voorzien van een herkenbare uitstraling.
Tijdens de coronaperiode werd het bedrijf geconfronteerd met flinke uitdagingen. Maar juist in die periode werd geïnvesteerd in ervaren vakmensen en werd het fundament gelegd voor verdere groei. “We zijn kleiner geworden, maar sterker teruggekomen”, zegt Geoffrey.
Rond 2019/2020 werd het zusterbedrijf Wrappers opgericht, gespecialiseerd in het wrappen van auto’s, boten en keukens. Daarnaast is er binnen Wrappers ruime ervaring in tinten en ontchromen van diverse voertuigen.
In 2025 gingen ZWF en Wrappers ieder verder als zelfstandige Bv’s, beide onder leiding van Geoffrey, om hun specialismes nog scherper te profileren.
Vandaag de dag werkt ZWF voor honderden bedrijven in Noord-Nederland en daarbuiten. Met een team van creatieve ontwerpers, technische monteurs en ervaren signmakers blijft ZWF zich onderscheiden door de combinatie van ontwerp én uitvoering onder één dak.
“We zijn enorm trots op wat we samen bereikt hebben”, zegt Geoffrey. “Dankzij onze mensen, klanten en partners zijn we gekomen waar we nu staan. We kijken vol vertrouwen uit naar de toekomst – op naar de volgende 20 jaar!”
(Bron Friso)